Saturday 4 February 2012

menangis lagi

belajar erti kematangan
mengenali sesuatu perubahan
kita bukan kanak-kanak jika hanya menurut perintah
hanya insan biasa yang memiliki ilmu
cepat tidak bermakna kita bijak
perlahan tidak bermakna kita bodoh

dunia mengajar kita seribu satu rahsia
tentang kita manusia dan alam semesta
perlukah kita ketahui segala rahsia
sedangkan kita masih lagi menyimpan sebuah cerita
saya dan awak
jauh dan dekat
lelaki dan perempuan
kita sah untuk bersama
tapi kita perlukan ikatan berdua

senyum?!
ketawa?!
bukan mengeluarkan air mata
semalam aku hadir
hari ini aku hilang
esok aku tiada lagi
tulat sedekahkan aku al-fatihah

sebaik mana manusia ada sisi jahatnya
jangan cepat kita putus asa
menghukum segalanya tanpa bicara
jangan menyalahkan orang lain tapi
muhasabah diri lebih maju
jangan berada ditakuk lama
maju dan berjaya kita bersama

tanpa qaseh tiada chayang
tanpa cinta tiada rindu
tanpa air mata tiada ketawa...


guna akal fikiran bukan hati semata-mata
pedih itu ubat
manis itu penyakit...

selamat malam tuan puteri bidadari beta!!!

No comments:

Post a Comment