Sunday 19 February 2012

blogger mcm hare..
hehe..
at least sminggu skali update bak kate mr.cyg sy tuh.
ni pe kejadah da lbh limit..


hehe


nseb xrmai follower lg.


ha??nk taw x..td kan ad 'jumpe' bebear..tgh nganga mlut becau2 camni...






comey kan????hahahaaha.mau trguling2 badan kt atas ktil bru ni..


da la nganga mlut becau2,xajak lax tu mkn sushi.da mkn bru ajak..pe kes??


bebear???cm kne ngn die yg chubby tuh kan..kan.. kan..


cpe stuju agkat ketiak?????


biarlah die xshukew ke..nmpk kontra sgt ke..ad sy kisah????


oke..time for reading...nah!





drei:::..




cerpen


Selepas 2hari aku  mengambil cuti,aku kembali ke meja kerjaku seperti biasa.Semua kenangan bersama ery aku tinggalkan di rumah.Yang penting kerja tetap berjalan seperti biasa.


Tengahari itu,aku tiada selera untuk makan biarpun Linda dan Yana,kawan baik sepejabat aku memujuk.Akhirnya aku sendirian yang masih melekat di skrin komputer.Tiba-tiba aku teringat kembali kata2 atuk&nenek ery sewaktu satu perbincangan yang telah diadakan di rumah ery tempoh hari.


Mama dan Tia juga turut serta.Hasrat mereka ingin menjodohkan aku dengan sepupu ery untuk 'menyelamatkan' majlis pertunangan aku yang sepatutnya berlangsung lagi 2minggu.Aku hanya memandang mereka semua dengan pandangan kosong.




Adakah aku bersetuju?Kalau aku bersetuju sekalipun adakah bakal tunanganku itu akan bersetuju juga?Mahukah dia menjadi tunanganku yang hanya fokus kepada kerjaya semata?Tahankah dia dengan sikapku?Harapan mereka menggunung.Bukan sahaja tidak mahu majlis itu tergantung begitu sahaja,tetapi mengharapkan aku menemui kebahagiaan tapi bukan bermaksud terus melupakan ery.


Hari yang dinanti telah tiba.Aku dipuji ramai saudara mara,kenalan mama dan Tia apabila mengenakan busana yang dipenuhi dengan manik2 halus kemerahan ditambah dengan sulaman emas yang memenuhi di ruang lengan busana itu.Aku disolek dengan ringkas tetapi berseri di hari pertunanganku itu.




Aku berdebar.Dalam debar aku berdoa agar keputusan drastik yang telah aku buat ini tepat.Menjadi teman wanita kepada lelaki yang  itu,tetapi  bertunang dengan lelaki ini pula.Sebaik sahaja aku disarungkan cincin di jari manis,aku terus menyalami tangan ibu saudara kepada Tengku Damien Bin Tengku Khidir jejaka yang telah sah menjadi tunangan aku kini.




N/C: stuck!no idea yg lebih bernas.so bce yg ni dlu




No comments:

Post a Comment