Wednesday 25 January 2012

Eins::::...

Cerpen




Malam tadi aku bermimpi  pasal dia lagi. Kali ini agak menakutkan.sampai berpeluh2 muka aku yang comel ala2 selena Gomez tu.ala girlfriend si justin bieber tu.tapi bukan itu yang aku nak fokuskan.pasal mimpi aku tu tadi lah.aku tertanya2.kenapa aku bole mimpi camtu ye?ramai orang bagitahu mimpi mainan tidur.tapi kenapa aku tak ade rasa sedang bermain pun?kita orang bertekak time tu.aku larang die pergi function tu dengan member2 die.aku tak tau kenape aku jadi macam tu.selalunya aku tak kisah die nak pergi mana. malam itu aku dapat 1 panggilan dari adik die.Die sekarang berada dekat wad ICU.cedera parah akibat kemalangan bertembung dengan mat2 rempit yang sedang ‘gila’ meneroka jalan menuju ke neraka.Sedang aku dalam perjalanan ke hospital,masuk lagi 1 panggilan.kali ini aku dimaklumkan die tak dapat diselamatkan.keadaan die terlalu parah.akibat aku tak dapat mengawal perasaan, motor yang aku tunggang melepasi lampu isyarat merah dan satu kereta menuju deras kea rah aku dan ddduuuummmmmm!!!!


Aku terjaga!huish.nafas aku naik turun.jam menunjukkan pukul 3.15 am.patut ke aku call die?ke sekadar meninggalkan mesej?ah,aku penat sangat kot hari ini sampai mimpi yang pelik2.


Aku bingkas bangun menuju ke dapur membuat air horlicks kegemaranku.Tinggal lagi sebulan lebih sebelum menjelangnya hari pertunanganku dengan jejaka pilihan hatiku itu.Tak banyak persiapan yang aku harus sediakan.Semuanya mak dengan Tia uruskan.Aku terlalu sibuk dengan kerja baruku itu.Ingin sahaja aku mengupah seorang pembantu untuk menolong mak,tapi mak tak mahu.Katanya,mak nak uruskan sendiri.Maklumlah aku anak sulungnya.Lagipun mak tahu sangat yang aku tak berapa pakar dengan kerja2 wanita ini.Tidak seperti Tia yang lebih arif dariku.Hingga kadang2 aku pernah menyuarakan cadangan agar Tia yang harus kahwin dahulu.Bukan aku.Tapi hasilnya satu cubitan yang agak kuat singgah di paha aku.Tia baru sahaja menamatkan SPM disuruh kahwin.Memang tak masuk akal.Aku hanya mencebikkan bibir sahaja.








Baca yang ni dulu ea.Nk try wat cerpen lax.Seringkas yang mungkin.Insyaallah.


hehe.


Baca je.then komen.jgn sambungkn.law nk smbung,buat yg novel hr itu jek.


hehe.








S for  SAYANG




S for SYUKRI


=sayang syukri !!!!



No comments:

Post a Comment